DEÜ'de Geleceğin Meslekleri ve Enerji Sektörü Konuşuldu
Dokuz Eylül Üniversitesi, Yükseköğretim Kurulu tarafından tercih ve tanıtım dönemine yönelik başlatılan 'Geleceğin Meslekleri' teması kapsamında düzenlenen Bilim Kafe Sohbetleri'nde alternatif enerji sektöründeki eğitim ve kariyer fırsatlarını ele aldı.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Yükseköğretim Kurulu tarafından tercih ve tanıtım dönemine yönelik başlatılan “Geleceğin Meslekleri” teması kapsamında düzenlenen Bilim Kafe Sohbetleri’nde alternatif enerji sektöründeki eğitim ve kariyer fırsatlarını ele aldı.
Dokuz Eylül Üniversitesi Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü tarafından gerçekleştirilen programda, yenilenebilir enerji alanındaki dönüşüm, sektörde ihtiyaç duyulan nitelikler ve istihdam olanakları değerlendirildi.
Etkinlikte Dokuz Eylül Üniversitesi Bergama Meslek Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Muharrem Kemal Özfırat ile Enerjisa Üretim Rüzgâr ve Güneş İşletme ve Bakım Lideri Nihat Arı konuşmacı olarak yer aldı. Söyleşide Türkiye’nin alternatif enerji potansiyeli, yenilenebilir enerji teknolojilerindeki gelişmeler, yeşil dönüşüm süreci ve enerji sektörünün insan kaynağı ihtiyacı ele alındı.
Katılımcılar, enerji sektörüne ilişkin sorularını uzmanlara yöneltme fırsatı bulurken, alternatif enerji alanında eğitim gören öğrencilerin staj, uygulamalı eğitim ve istihdam imkanları da değerlendirildi.
Programda, Dokuz Eylül Üniversitesi Bergama Meslek Yüksekokulu bünyesinde açılan Alternatif Enerji Kaynakları Teknolojisi Programı da tanıtıldı. Enerji sektörünün ihtiyaç duyduğu teknik insan kaynağını yetiştirmeyi amaçlayan program, 2025-2026 Akademik Yılı başında ilk öğrencilerini kabul etmeye başladı. Program kapsamında rüzgâr, güneş, jeotermal ve enerji dönüşüm teknolojileri alanlarında uygulamalı eğitim veriliyor.
Dokuz Eylül Üniversitesi ile sektör temsilcileri arasında kurulan iş birlikleri doğrultusunda öğrencilerin işletmelerde mesleki eğitim almaları, staj süreçlerine katılmaları ve mezuniyet sonrasında istihdam imkanlarına erişmeleri hedefleniyor.
Türkiye’nin önemli yenilenebilir enerji merkezlerinden biri olan Bergama ve çevresinde faaliyet gösteren program, öğrencileri doğrudan saha uygulamalarıyla buluşturuyor. Bölgedeki rüzgâr ve güneş enerjisi yatırımları da mezunlar için önemli kariyer fırsatları sunuyor.
Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Bayram Yılmaz, programın kapanışında yaptığı konuşmada, üniversite-sektör iş birliğinin önemine dikkat çekti. Öğrencilerin mezuniyet sonrasında istihdam süreçlerine güçlü şekilde hazırlanmasını sağlayan uygulamaları önemsediklerini belirten Yılmaz, sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli insan kaynağını yetiştirmeyi ve öğrencileri iş hayatına hazırlamayı hedeflediklerini ifade etti.
Yükseköğretim Kurulu tarafından hayata geçirilen Bilim İletişimi projesi kapsamında düzenlenen Bilim Kafe Sohbetleri, üniversite adaylarının geleceğin iş dünyasında öne çıkacak meslekleri, becerileri ve sektörleri yakından tanımalarına katkı sağlamayı amaçlıyor.