Manisa'da Sahipsiz Hayvanlar İçin Çalışmalar Değerlendirildi

TAKİP ET

Vali Vahdettin Özkan başkanlığında gerçekleştirilen İl Hayvanları Koruma Kurulu Toplantısı'nda, kamu güvenliği, can güvenliği ve sahipsiz hayvanların refahına yönelik yürütülen çalışmalar değerlendirildi.

Vali Vahdettin Özkan başkanlığında gerçekleştirilen İl Hayvanları Koruma Kurulu Toplantısı'nda, kamu güvenliği, can güvenliği ve sahipsiz hayvanların refahına yönelik yürütülen çalışmalar değerlendirildi.

5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu kapsamında Şehzadeler Kaymakamlığı Toplantı Salonu'nda düzenlenen toplantıya ilçe belediye başkanları, ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının temsilcileri, meslek odaları ile sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri katıldı.

Toplantıda, Manisa genelinde 16 doğal yaşam alanının hizmet verdiği, 4 doğal yaşam alanında ikinci etap çalışmalarının sürdüğü ve 15 hayvan bakımevinin faaliyet gösterdiği belirtildi.

1 Ocak 2025 - 22 Haziran 2026 tarihleri arasında il genelinde 11 bin 152 hayvanın kısırlaştırıldığı, 9 bin 522 hayvanın aşılandığı ve 2 bin 174 hayvanın sahiplendirildiği bilgisi paylaşıldı.

Toplantıda ayrıca belediyelerin 5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu kapsamında ayırdığı bütçeler, kırsal mahallelerde sahipli köpeklerin kısırlaştırılması, kimliklendirilmesi ve kayıt altına alınmasına yönelik çalışmalar ile İçişleri Bakanlığı tarafından kullanıma sunulan HAYAT 112 uygulaması ele alındı.

Kurulda, sahipsiz hayvanlara ilişkin ihbarların ilgili kurumlara daha hızlı ulaştırılması ve müdahale süreçlerinin etkin şekilde yürütülmesi amacıyla HAYAT 112 uygulamasının aktif olarak kullanılması ve il genelindeki 17 ilçede oluşturulan ihbar hatlarının etkin şekilde işletilmesi kararlaştırıldı.

Toplantıda değerlendirmelerde bulunan Vali Vahdettin Özkan, sahipsiz hayvanların korunması, doğal yaşam alanlarına alınması ve hayvan refahının artırılması konusunda önemli ilerleme sağlandığını belirtti.

Vali Vahdettin Özkan, sahipsiz hayvanların toplanması, kısırlaştırılması, sahiplendirilmesi ve uygun koşullarda barındırılmasına yönelik çalışmaların kararlılıkla sürdürüleceğini ifade ederek, kamu kurumları, yerel yönetimler ve ilgili paydaşlar arasındaki iş birliğinin güçlendirilmeye devam edeceğini söyledi. Ayrıca halk sağlığı, kamu düzeni ve hayvan refahının birlikte gözetileceğini, vatandaşların güvenliği için gerekli tedbirlerin kesintisiz sürdürüleceğini vurguladı.