• Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri
Anasayfa
  • ASAYİŞ
  • EĞİTİM
  • EKONOMİ
  • GENEL
  • GÜNDEM
  • MANİSA
  • SİYASET
  • SPOR
  • TURGUTLU
  • YAŞAM
  • Ara
Saruhanlı’da 7 Eylül Caddesi Asfaltlanıyor
MANİSA
Saruhanlı’da 7 Eylül Caddesi Asfaltlanıyor
Akhisar’da 32 Milyon Liralık Yağmur Suyu Yatırımı
MANİSA
Akhisar’da 32 Milyon Liralık Yağmur Suyu Yatırımı
Başkan Dutlulu Selden Etkilenen Vatandaşları Ziyaret Etti
GÜNDEM
Başkan Dutlulu Selden Etkilenen Vatandaşları Ziyaret Etti
41 Bin Çifti Evlendiren Nikah Memuru Emekliye Ayrıldı
MANİSA
41 Bin Çifti Evlendiren Nikah Memuru Emekliye Ayrıldı
Karaali Mahallesi’nde Ot Biçme Çalışması
MANİSA
Karaali Mahallesi’nde Ot Biçme Çalışması
Damatlı’daki Sulama Göleti Yeniden Hizmete Alındı
MANİSA
Damatlı’daki Sulama Göleti Yeniden Hizmete Alındı
Turgutlu’da 26 Haziran’da Elektrik Kesintisi Uygulanacak
GÜNDEM
Turgutlu’da 26 Haziran’da Elektrik Kesintisi Uygulanacak
ANALİG Futbol Heyecanı Salihli’de Başladı
SPOR
ANALİG Futbol Heyecanı Salihli’de Başladı
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
  1. Haberler
  2. GENEL
  3. Orman Yangınlarına İlk Müdahale İçin Taral Dolum İstasyonları Kurulacak
GENEL
Yayınlanma: 19 Eylül 2024 - 04:56

Orman Yangınlarına İlk Müdahale İçin Taral Dolum İstasyonları Kurulacak

Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Mimar Ferdi Zeyrek, CHP Manisa İl Başkanı İlksen Özalper ve Gördes Belediye Başkanı İbrahim Büke ile ilçedeki mahalle muhtarlarıyla bir araya geldi.

GENEL
19 Eylül 2024 - 04:56
Yorumlar
8 dk okunma süresi
TAKİP ETTAKİP ET
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
Orman Yangınlarına İlk Müdahale İçin Taral Dolum İstasyonları Kurulacak
Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Mimar Ferdi Zeyrek, CHP Manisa İl Başkanı İlksen Özalper ve Gördes Belediye Başkanı İbrahim Büke ile ilçedeki mahalle muhtarlarıyla bir araya geldi. Başkan Ferdi Zeyrek, orman yangınlarına ilk müdahalede ve üretimde kullanılmak üzere önümüzdeki yıl 80 tane 20 tonluk taral dolum istasyonu kurmayı programa aldıklarını söyledi. Fahri itfaiyecilik eğitiminin de verileceğini kaydeden Başkan Zeyrek, “Yangını önlemek hepimize düşüyor” dedi. 

Haftalık ilçe ziyaretleriyle Manisa’nın sorunlarını yerinde gören, yurttaşların taleplerini dinleyen Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Mimar Ferdi Zeyrek, Gördes’e ziyarette bulundu. Başkan Ferdi Zeyrek, ilçede CHP Manisa İl Başkanı İlksen Özalper ve Gördes Belediye Başkanı İbrahim Büke ile birlikte mahalle muhtarlarıyla bir araya geldi. Toplantıda Gölmarmara Belediye Başkanı Cem Aykan, CHP İlçe Başkanı Zafer Aslan, Ziraat Odası Başkanı Mehmet Koç, Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Taner Batur, Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Serdar Özcan, Esnaf Sanatkarlar Kredi ve Kefalet Kooperatifi Başkanı Nail Aydeniz, Muhtarlar Dernek Başkanı Ali Çiftçi yer aldı. 
 “147 mahallenin içme suyu projelerini hazırladık ve imalatına başladık”
Manisa’nın sorunlarını bildiğini vurgulayan Başkan Ferdi Zeyrek, “Planlı bir şekilde altyapı çalışmalarına başladık ve altyapı seferberliği başlattık. Şehrimde 147 mahallede içme suyu yok. Bu mahallelerin içme suyu altyapı projelerini hazırladık ve imalatına başladık. Su insani kullanım hakkıdır. Bu hakkı Manisa’da yaşayan bir buçuk milyona ulaştırmak benim öncelikli görevimdir. Daha sonra altyapı ve kanalizasyon işlerine başlayacağız. Bu sürecin her aşamasını sizlerle paylaşacağım ve aldığımız her karardan sizin haberiniz olacak” dedi. 
“80 tane 20 tonluk taral dolum istasyonu kurulacak”
Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Mimar Ferdi Zeyrek, geçtiğimiz ay Gördes’te yaşanan orman yangınına değindi. Başkan Zeyrek, “Gördes’imiz geçtiğimiz ay çok büyük bir orman yangını yaşadı. Bu yangınların sebeplerinden bir tanesi iklim değişikliği ve havaların sıcak olması. Bir yandan da bu yangının oluşacağını düşünmeyen vatandaşlarımızın attığı sigara izmaritleri, anız yangınları ve cam şişe kırıkları orman yangınlarının en büyük sebepleri olarak gösteriliyor. Gördes’te de maalesef 3 bin hektar alanımız küle döndü. Milletvekillerimiz, Gördes Belediye Başkanımız, Manisa Büyükşehir Belediyemizin tüm birimleri sahadaydı. Bence en önemli şey yangına sebebiyet vermemek. Bu konuda sizin duyarlı olduğunuzu biliyorum. Yangınlara müdahale edebilmek için önümüzdeki yıl 80 tane 20 tonluk taral dolum istasyonu kurmayı programa aldık. Özellikle ormana yakın köylerimizde üretim anlamında kullanacaksınız. Orman yangınında da ilk müdahalede bu taral dolum istasyonları devreye girecek. İtfaiye Daire Başkanlığımız da sizleri ziyaret ederek fahri itfaiyecilik eğitimi verecek. İsteyen vatandaşlarımız artık fahri itfaiyeci ünvanına kavuşacak. Yangında ormanı bilen, o yolları tanıyan vatandaşlarımız, Jandarmamız can güvenliğini ön planda tutması nedeniyle ormana giremediklerini gördüm. İşte bu fahri itfaiyecilik belgesiyle orman girip jandarmaya veya bizim ekiplerimize öncülük edecek buradaki arkadaşlar. Taral dolum istasyonları sayesinde de yangına ilk müdahalenin nasıl olacağının eğitimini alacaklar. Yangını önlemek hepimize düşüyor. Manisa Büyükşehir Belediyesi olarak bu istasyonların çok önemli olacağını düşünüyoruz. Bu konuda da sizlere nasıl kullanılacağının bütün eğitimini vereceğiz” diye konuştu. 
“Kooperatifleşmeyi sağlayacağız”
Manisa Büyükşehir Belediyesi olarak kooperatifleşme eğitimleri verdiklerini belirten Başkan Ferdi Zeyrek, “Önümüzdeki yıl 40 milyon liralık gübre ve tohum desteği vereceğiz. Ama bu desteği kooperatiflere vereceğiz. Kooperatifleştiğimiz zaman bir bütün olacağız. Kooperatiflerin ürettiği ürünleri İstanbul’a, Ankara’ya, İzmir’e yeni pazarlara ulaşımını sağlayacağız. Ürününüzü bir kere kooperatife satarken para kazanacaksınız. Bir de katma değerli ürüne döndüğü zaman para kazanacaksınız. Kooperatifleşme için 20 akademisyenden oluşan bir birim oluşturduk. Akademisyen hocalarımız Gördes’e gelecek ve sizlere bu konuda eğitimler vererek kooperatifleşmeyi sağlayacağız” dedi. 
“Hem üreticiler kazanacak hem halkımız”
Gördes’in hayvancılıkta gelişebilecek bir ilçe olduğunu söyleyen Başkan Ferdi Zeyrek, “Gördes’te Manisa Büyükşehir Belediyesi olarak süt toplama merkezi yapıyoruz. Bir tanesini Kula’da, bir tanesini de Yunusemre ilçemizde yaptık. Şu anda fiyat 11,5-12 liralara kadar düştü. Biz inek sütünü 17 liradan alıyoruz. Bunun tek bir sebebi var. Orada hayvancılığı geliştirmek. Aldığımız inek sütünü şişeliyoruz ve halk mandırası kuruyoruz. Önümüzdeki ay merkezde başlayacak. 17 ilçeye de yayılacak. 17’den aldığımız sütü, şişe süt olarak, yoğurt olarak, peynir olarak halkımıza mandıra fiyatlarından yüzde 20-25 daha ucuz bir şekilde vereceğiz. Burada herkes kazanacak. Manisa Büyükşehir Belediyesi bunun öncülüğünü yapacak. Hem süt üreticileri kazanacak hem de halkımız. Çünkü sosyal belediyecilik bunu gerektirir. 5,5 ay içerisinde bunların hepsinin altyapısını hazırladık. 3 tane ilçemizde kent lokantası aktif hale geliyor. Gördes’te de inşallah en yakın zamanda üç öğün yemeği sembolik bir rakama halkımıza sunacağız” şeklinde konuştu. 
“Siyaseti değil, ihtiyacı ön plana koyuyoruz”
Manisa Büyükşehir Belediyesi’nin bütçesini Manisalılar için harcadıklarının altını çizen Başkan Zeyrek, “Bu hepimizin vergilerinden kesilerek devletimiz hizmet edilsin diye gönderdiği paradır. Bizler bunun bilincindeyiz. Hepimizin parasını harcarken tek tek hepinize sorup danışıyoruz. Biz küçük belediye, Büyükşehir Belediyesi ayrımı yapmayalım derken, bana ilk olarak Selendi ve Demirci Belediye Başkanlarımız geldi. Biz CHP’li değiliz, biz de hizmet alacak mıyız dediler. Seçim döneminde gördüm ki altyapı, asfalt ve parke taşına en çok ihtiyacı olan iki ilçe Selendi ve Demirci’ydi. İki ilçeye yaptığım ziyaretlerde bizi diğer belediyelerden ayırmadı, ilk hizmeti bize yaptı dediler. Biz burada siyaseti değil, ihtiyacı olanı ön plana koyuyoruz. Mahallelerinize de bu anlayışla eşit bir şekilde hizmet gelecek” ifadelerini kullandı. 
“İçme suyunu vahşi sulamada kullanan vatandaşlarımızı uyarın”
Seçim sürecinde ilk 2 ton suyun 1 lira olacağına yönelik taahhüdü olduğunu kaydeden Başkan Ferdi Zeyrek, “Sonraki kademelerde de %30 indirim yapacağız diyorduk. Göreve gelir gelmez ilk belediye meclisimizde belediye meclis üyelerimizin tümünün oyuyla biz bunu hayata geçirdik. Bu indirim hala da sürüyor. Biz Türkiye’nin en pahalı suyunu kullanan belediyeydik. Şu anda Türkiye ortalamalarına geldik. İçme suyunu biz sondajlardan elde ediyoruz. Çok pahalı bir şekilde elde ediyoruz. Ama su ucuz diye bu suyu vahşi sulamada kullanıyorlar. Biz suyu insani su kullanım hakkı için ucuzlattık. Kişiler domates, biberini sulasın diye suyu 1 lira yapmadık. Bu konuda yeni bir düzenleme getiriyoruz. Benim sizlerden tek ricam, mahallelerinizde vahşi sulamada içme suyunu kullanan vatandaşlarımızı lütfen uyarın. Bizlerin evlatlarına, torunlarına yarın bu şehirde su kalmayacak. Eskiden kazmayı vururdunuz 10-15 metrede su çıkardı. Şu anda 250-300 metrelere indi. Biz bunu görmezden gelirsek, yarın çocuklarımıza bırakacak su bulamayacağız” dedi. 
“Hizmetleri daha çok arttıracağız”
Büyükşehir Belediyesi’nin katkılarıyla Gördes’te 5,5 ayda çok güzel hizmetlerin yapıldığını ifade eden Başkan Zeyrek, “Greyder, işçi, malzeme katkılarıyla ilçemizde çok güzel hizmetler yaptık. Önümüzdeki 4,5 yıl boyunca bu hizmetleri daha çok arttıracağız. Attığımız her imzada, harcadığımız her parada Selendi’nin, Soma’nın, Demirci’nin dağ köyünde yalınayak dolaşan çocuğun vebali var. Her zaman için hesap verebilen, tüm şeffaflığı ile elimizdeki bütçeyi nereye harcadığını sizlerle paylaşan bir başkan olacağım” şeklinde konuştu. 
İl Başkanı Özalper; “Halkçı belediyecilikle hizmetler devam edecek”
CHP Manisa İl Başkanı İlksen Özalper de mahalle muhtarlarına seslendi. Gördes’te olmaktan duyduğu mutluluğu dile getiren Özalper, il genelinde halkçı belediyecilik anlayışıyla hizmet etmeye devam edileceğini vurguladı. 
Başkan Büke; “Dayanışma için hep birlikte sorunları aşacağız”
Gördes Belediye Başkanı İbrahim Büke de, ilçeye sağlanan destek nedeniyle Başkan Ferdi Zeyrek’e teşekkür etti. Başkan Büke, “Gördes’te makine parkı havuzu yaptık. Ortaklaşa çok güzel çalıştık. Bu dönem içerisinde de yıllardır yapılamayan Gördes pazaryerinin altyapısını yaptık. Bütün çalışmalarımızda bu desteği görüyoruz. Ortaklaşa bir şekilde çalışmalarımıza devam ediyoruz. Gördes’te yapılan çocuk kültür merkezinin Gördes Belediyesi’ne devri gerçekleşecek. İlçemizde 08.00-18.00 saatlerinde çalışan bir kreş yapacağız. Karayakup mahallemizde çok büyük bir felaket yaşadık. Büyükşehir Belediyemiz ile işbirliği halinde orada da çalışıyoruz. Bize konteynır desteğinde bulunacak. Diğer ilçe belediye başkanlarımız da söz verdi. Ortaklaşa oradaki yaraları da saracağız. Dayanışma içerisinde hep birlikte sorunları aşacağız” dedi. Konuşmaların ardından mahalle muhtarları taleplerini ve fikirlerini dile getirdi.

# Orman Yangınlarına İlk Müdahale İçin Taral Dolum İstasyonları Kurulacak
EDİTÖR
Turgutlu Haber
Turgutlu Haber
  • YORUMLAR
adlı kullanıcıya cevap x
Yorum yazabilmek için lütfen üye girişi yapınız.
İlginizi Çekebilir
Başkan Çetin Akın Çalışmaları Yerinde İnceledi
Başkan Çetin Akın Çalışmaları Yerinde İnceledi
MASMEK Kursiyerlerinin Eserleri Sergilendi
MASMEK Kursiyerlerinin Eserleri Sergilendi
Akın’dan Ergenekon Kavşağı Müjdesi
Akın’dan Ergenekon Kavşağı Müjdesi
YKS’de 31 Bin Öğrenciye Ücretsiz Ulaşım
YKS’de 31 Bin Öğrenciye Ücretsiz Ulaşım
Son Haberler
Saruhanlı’da 7 Eylül Caddesi Asfaltlanıyor
Saruhanlı’da 7 Eylül Caddesi Asfaltlanıyor
Akhisar’da 32 Milyon Liralık Yağmur Suyu Yatırımı
Akhisar’da 32 Milyon Liralık Yağmur Suyu Yatırımı
Başkan Dutlulu Selden Etkilenen Vatandaşları Ziyaret Etti
Başkan Dutlulu Selden Etkilenen Vatandaşları Ziyaret Etti
41 Bin Çifti Evlendiren Nikah Memuru Emekliye Ayrıldı
41 Bin Çifti Evlendiren Nikah Memuru Emekliye Ayrıldı
Karaali Mahallesi’nde Ot Biçme Çalışması
Karaali Mahallesi’nde Ot Biçme Çalışması
Çok Okunan Haberler
Turgutlu’da 46 Mahalleyi Kapsayan Elektrik Kesintisi
Turgutlu’da 46 Mahalleyi Kapsayan Elektrik Kesintisi
Turgutlu Belediyesi 168,5 Milyon Liralık 3 Arsayı Satışa Çıkardı
Turgutlu Belediyesi 168,5 Milyon Liralık 3 Arsayı Satışa Çıkardı
Turgutlu'da Aşevine 12 ton 400 kilogram kurban bağışı yapıldı
Turgutlu'da Aşevine 12 ton 400 kilogram kurban bağışı yapıldı
Spilkent Toplu Konut Projesi’nde İnşaat Çalışmaları Sürüyor
Spilkent Toplu Konut Projesi’nde İnşaat Çalışmaları Sürüyor

Ana Sayfa
ASAYİŞ
EĞİTİM
EKONOMİ
GENEL
GÜNDEM
MANİSA
SİYASET
SPOR
TURGUTLU
YAŞAM
Köşe Yazarları
Foto Galeri
Video Galeri
Biyografiler
Üye Paneli
Günün Haberleri
Arşiv
Gazete Arşivi
Hava Durumu
Gazete Manşetleri
Nöbetci Eczaneler
  • ASAYİŞ
  • EĞİTİM
  • EKONOMİ
  • GENEL
  • GÜNDEM
  • MANİSA
  • SİYASET
  • SPOR
  • TURGUTLU
  • YAŞAM
  • Foto Galeri
  • Video Galeri
  • Köşe Yazarları
  • Biyografiler
  • Üye Paneli
  • Günün Haberleri
  • Arşiv
  • Gazete Arşivi
  • Hava Durumu
  • Gazete Manşetleri
  • Nöbetci Eczaneler

  • Rss
  • Sitene Ekle
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri

Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz.

Yazılım: Tumeva Bilişim